ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:فرماندار ابرکوه در دیدار با خبرنگاران ابرکوهی در روز خبرنگار گفت: خبرنگاران می بایست اصل اعتماد سازی را در تهیه و ارسال خبر مد نظر قرار دهند تا بتوانند به منبع خبری قابل اطمینان تبدیل شوند.

اسماعیل برزگرزاده اظهار داشت: در دنیای امروز با وجود پیشرفت تکنولوژی، کسب اطلاعات و اخبار موثق که نیاز هر فردی می باشد، بسیار مشکل شده است و این مسئله اهمیت کار خبری همراه با تعهد را بیشتر خاطر نشان می کند.

اسماعیل برزگرزاده افزود: شغل خبرنگاری شغلی سخت است و تنها علت تداوم کار خبرنگاران ، علاقه و ایمان به کار در این قشر است.

وی یادآور شد: خبرنگاران می بایست چند نکته را در تهیه و ارسال خبر مد نظر قرار دهند تا بتوانند به منبع خبری مطمئن برای مردم و مسئولان تبدیل شوند.

وی، اولین گام در حرفه یک خبرنگار را به دست آوردن واقعیت یک خبر و دومین اصل را بی طرف بودن در انعکاس خبر،بی توجه به گرایش سیاسی خبر نگار ذکر نمود.

برزگرزاده خاطر نشان کرد:مسئله بعدی که می بایست مد نظر خبرنگار باشد، اصل اعتماد سازی است و خبرنگاران باید بین خود،مردم و منابع خبری، اعتماد سازی کند و این امر به عنوان یک ابزار مهم، در اطلاع رسانی مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: چهارمین اصلی که می بایست مد نظر فعالیت خبری خبرنگاران قرار گیرد، قدرت درک و تحلیل خبر است که قدرت پیش بینی عکس العمل های بعد از انعکاس خبر را ممکن ساخته و از ضربه زدن به اعتماد عمومی جلوگیری می کند.

در این جلسه خبرنگاران شهرستان نیز به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

سرپرست یزد فردا نیز در این دیدار به بیان برخی از مسائل و مشکلات پرداخت:رحیم میرعظیم در این جلسه اظهار داشت: در روز خبرنگار نیز فرصتی مناسب در اختیار خبرنگاران جهت انعکاس مشکلات این شغل سخت فراهم نمی شود و با عجله از این روز گذر می شود.

وی افزود: فرصت دیدار با مسئولان نمی بایست به یک کار فرعی برای مسئولان تبدیل شود.

این خبرنگار عنوان کرد: درخواست برقراری ارتباط مستقیم و با برنامه، با مسئول ارشد شهرستان ، خواسته ای است که سالیان سال به یک آرزو تبدیل شده است و انتظار ما از فرماندار جدید شهرستان، تحقق این امر است که می تواند بیان سریعتر خواسته های مردم را به دنبال داشته باشد.

به گفته وی، از مسئولان نیز می خواهیم که به جای گلایه های خود از درج یک خبر و گزارش، با ارسال جوابیه تنویر گر افکار عمومی باشند.

این خبرنگار یادآور شد:رسانه های دیجیتال و خبرگزاری ها در دنیای فعلی نقش تأثیر گذاری در دنیای خبر دارند،اما گاهأ مورد بی توجهی قرار می گیرند.

وی در پایان یاد خبرنگاران پیشکسوت آقایان مرحوم کارگر و امیدواری را نیز گرامی داشت.

در این جلسه هیچ قولی بابت پیگیری مشکلات خبرنگاران داده نشد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا